My Schedule and what kind of classes

Okej, så jag skrev ju att jag skulle skriva igen på quiet time, och here I am. Med en kopp varm choklad, som jag redan har brännt tungan på 100 gånger, och skolans beskrivning på kurserna haha.
En Semester är i Svenska en termin, och du läser bara kurserna i en termin.

Så Semester 1 börjar jag med Social Studies 11. I kursen Social Studies 11 får man lära sig vad det innebär att vara en kanadensisk medborgare, och om den kanadensiska historian. Varför allt är som det är nu.
Nästa kurs är Law 12. Law är ju lag, så det är handlar om mänskilga rättigheter och dom övriga kanadensiska lagarna.
Chemestry 12 är den kursen jag är mest oroad för haha. Jag har ju inte läst kemi på ett tag, och jag kan inte ens det periodiska systemet, ska nog dock kolla upp det nu kanske haha. Men jag gillar att hålla på med kemi och göra hypoteser och sånt. HAHA gud hur ska jag kunna förklara mig på engelska.
PE 12, eller Physical Education 12, alltså idrott kommer jag också ha. Läraren är tydligen väldigt bra där. Det fanns PE för bara tjejer, men jag valde att ta med killar också. När man har PE får man prova på alla slags olika sporter, och det kostar $100 för en Semester. Men det är för att kunna betala när man åker och spelar biljard t.ex eller går och simmar.

Leadership 12
är en ganska annorlunda kurs. Där får man vara med och organisera saker som rör skolan, och Leadership 12 lektionerna har man inte på lektions tid så att säga. Dom lektionerna kan vara på lunchen, eller efter skolan. Man lär sig att organisera i grupp osv. Jag tror denna kommer vara en utav dom roligaste ämnena.

För Semester 2, så kommer jag läsa 3 ämnen. Alltså har jag en spare. Det betyder att den tiden kommer jag kunna sitta i bibban eller någon annan stans och plugga istället.
Priniciples of Math 12 kommer vara en utav dom svårare kurserna också, tillsammans med Chemestry. Haha det är inprincip matte C tror jag, eller massa logaritmer och sånt, så mamma, du får vara beredd på att hjälpa mig på skype haha. Uh, jag kanske skulle valt 11 på den, haha jag vet ju inte ens vad relationer och funktioner är, och det får man lära sig i 11:an, SHOOT också, aja, får väl hoppa av den kursen om det är så haha.
Communications 12 får vi läsa istället för English 12. Man typ övar på att kommunicera haha.
Foods and Nutritions 12 är att laga mat, ungefär som hemkunskap skulle jag tänka mig. Så det blir nog kul!

Kommentarer
Postat av: Rasmuz

Det låter intressant och kul! :) Det kommer du fixa bra.

När början du skolan?

2009-09-03 @ 23:33:56
Postat av: Erika

Svar: Jag börjar den 9:de, alltså nästa onsdag :D

2009-09-03 @ 23:43:54
URL: http://lifeinpg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0