First real school day.

Japp, idag var det den första riktiga skoldagen, var lite tidig så jag var typ först in i klassrummet haha, var tvungen att gå den långa vägen för det var svinkallt och det hade ju regnat så mycket dagen innan. Alltså det är helt sjukt hur kallt det var idag på morgonen. Jag hade fleece tröjan på mig. Sov sämst inatt också så jag hoppas jag sover bättre ikväll.

Jag sitter faktiskt och gör lite läxor, för på Social Studies 11 så skulle vi skriva ner namnen på provincerna/territoriumen, och sen skriva deras huvudstäder, jao, jag kunde kanske 4 total hahahaha. Är lite svårt när man tror Quebec är Newfoundland hahahhahhaha. Aja whatever, vi ska typ ha retest imorgon eller måndag, hörde inte riktigt. Men jag har pluggat på dom och stavningen så jag ska nog kunna klara mig ganska hyfsat. Jag tog reda på vad killen som kollade på mig hette, Adam heter han, och han är schysst! Fick reda på massor av grejer om honom idag, att dom har precis gjort om hans källare så den är svincool nu, att han bor någonstans i närheten av Tabourstreet, och att han och hans flickvän var ihop i 2 och ett halft år och gjorde slut nu i Juli. haha, tänk va mycket man kan lära sig på en dag va. Iallafall så stod han och väntade på mig(jag vet, helt konstigt) efter lektionen och jag var tvungen att gå åt andra hållet, så jag sa att vi ses sen. och mycket riktigt gjorde vi det, men jag ska skriva om Coaching först, för jag va inte på den igår. En annan sak med coaching är att vi ska vara shadow coaches, helst på så hög nivå som möjligt. Vi ska spendera 5 timmar med en coach för att se hur han/hon arbetar osv. Mitt mål är att få vara med the Cougars(hockeylaget) så jag ska kolla med min lärare imorgon om han har några kontakter haha. Det är ju typ det ända som intresserar mig.

Coaching 11 hatar jag haha, men jag orkar inte byta en gång till. Roberts är en jättesnäll lärare, men denna kursen är typ inget för mig. Dock vet jag en kille till som har den kursen nu, men jag fattar inte alls vad det är vi gör haha. Idag skulle vi hitta på en uppvärning och vi ska typ börja med dom imorgon, jag fattar inte riktigt. Fattar inte om vi ska vara ombytta eller inte, men aja skit samma. Jag skrev jägarboll, haha huntersball översatte jag det, jag orkade inte bry mig så mycket, dom flesta är i par men inte jag haha. Men jag vet en kille i den klassen nu, Kevin haha. Men jag gillar verkligen inte den kursen, usch.

Aja, sen var det dags för lunch, tack och lov så hittade Adam mig och jag frågade vad dom brukar göra på lunch, tydligen gå någonstans och käka och sen så hänger dom, för han hade också C spare, jippie! haha, så vi gick till Tabour där det finns en affär, och så handlade dom där men jag åt inget, jag var inte jättehungrig haha. Dock är jag det nu. Men iallafall så snackade dom om att Adam skulle ha ett party imorgon hahahhaha, anade om att jag skulle bli inbjuden. Aja, imorgon kväll ska vi på bio ändå, så det går inte.
Sen satte vi oss och gjorde lite läxor, dom Chemestry 11 och jag Social Studies, dom hjälpte mig med alla provincer och sånt som jag var tvungen att lära mig. Så det var snällt. Mötte massa grade 11 people only haha.

Sen var det dags för idrott, jag tror läraren gillar mig. Aja, vi skulle spela tennis, och jag är inte särskilt bra på det. Men iallafall, så skulle vi även här para ihop oss, jag fick para ihop mig med någon tjockis så jag ba: eeeh if you take three balls I take three balls. Sen så hör jag någon: EY, Swedish chick, you're with us. Jag bara täntke: THANK GOD! aja, hamnade med red head som verkar vara populär på skolan haha. Så det var ju bra antar jag. haha han var rolig iallafall. Typ: What is it with all you Swedish people? och han kallade mig även Swedish girl och Sweden. Men sen i slutet frågade jag vad han hette, då sa han Trevor, och han frågade vad jag hette, så sa jag Erika då. Men jag sa det att: you can call me whatever you like haha. Men tennis var kul, så fort man hittar rätt människor så blir allt så himla bra. Ibland ser man typ folk som stirrar sönder, och ibland ler folk coh typ vinkar och jag vet inte ens vilka det är haha.

Aja, sen gick jag till mitt locker och skulle hämta min jacka och sånt, då så frågar killen som har skåpet brevid mig, hur det går med mitt lås, Joo det funkar säger jag haha. Iallafall, så pratade han med typ tre till killar. Jag hörde att dom pratade om fotboll så jag frågade vart dom brukade spela och om det fanns ett tjejlag, och det kanske fanns dom visste inte riktigt. Iallafall blev dom nyfikna och dom sa att jag skulle spela hockey haha, nejnej dålig ide tycker jag. Sen snackade vi hockey, och svenska hockeyspelare, och jag nämnde Crosby men jag fick tydligen inte prata om honom haha, så jag sa att let's talk about the swedish guys then haha. Nej, men det var kul. Sen så typ pratade jag med honom på vägen ut, och så typ stod hans kompis eller något och tog han åt sidan, och gjorde typ gester eller något, jo dom är rätt omogna här haha. Aja, skit samma, gick hem var glad och ja, jag gillar detta:D

Imorgon är det dubbel lektion i Social studies, men först har vi coaching, och jag har ingen aning alls om man ska vara omklädd eller inte, fatta inte vad han sa. Aja, jag har ju ombyte med mig ändå, men man vill ju inte vara den ända som är ombytt precis. Jag hoppas inte jag får göra min warmup iallafall. Håll tummarna! Hoppas jag får göra den i nästa vecka. Jag vill inte ha coaching! Det suger :( Kan typ inte byta till Chemestry 11 heller, för dom har redan börjat verkar det som. Den hade varit kul dock, men kändes inte som att jag skulle klara det eftersom läraren var helt konstig.

Aja, snart är det dinner time, det blir leftovers idag för vi har så mycket mat över haha.
Imorogn är en ny dag med nya mål! haha jag vet mitt mål iallafall.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du har kommit igång med skolan och så därborta! Och va bra att du får kompisar! Lycka till med uppvärmningen :D

2009-09-11 @ 07:44:57
Postat av: Barbara

Hej!

Hur ser han ut då? Adam.

Kram,

Barbara

2009-09-14 @ 14:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0