Supper time

Dinner is ready soon I hope. Vi ska ha fisk idag, första gången jag äter det sen vi hade våran underbara panerade torsk hemma torsdagen den 27/8. Det var en fin middag. Men idag ska vi ha lax. Dock, är den smaksatt, dvs med dill och den andra var något med garlic. Min värdmamma hatar fisk, hon hatar lukten av fisk och att ta i fisk. Hon hatar fisk så mycket att hon måste göra potatisen i en annan ugn för att kunna äta den.

Jag ska berätta för er vad vi fick för projekt i skolan idag. I social studies ska vi uppleva hur det är att gå igenom deprission, dvs att kunna känna vad det är du verkligen behöver i livet, få ett slags perspektiv på hur livet ser ut för vissa männsikor.
Man kan välja antingen food, shelter eller electronics. Jag har bestämt mig för att välja food, för jag kan inte vara utan mobil och dator för då har jag verkligen ingenting att göra, och jag tänker inte spendera 24 timmar utomhus, dvs sova ute och sånt. Så jag ska välja food. Kommer antagligen göra det under 3 dagar, och vad jag ska äta, varje dag, varje mål (förutom i skolan då), kommer vara gröt. Folk som känner mig, dom vet hur mycket jag hatar gröt. jag kommer äta gröt till frukost, och gröt på kvällen. Jag kommer antagligen ha vanlig lunch i skolan för jag måste få i mig något och jag kan inte ha gröt i skolan. Det är inte svält, det är bara att man ska uppleva hur det är att genomgå en deprission eller liksom ett liv som du aldrig skulle kunna tänka dig att du skulle leva, du ska inse vad du verkligen behöver i livet, och inte bara allt du vill ha.

Jag har ingen hemläxor idag så jag skriver mer ikväll efter middagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0