Tandläkaren och Glenn Hysèn

Haha, åkte in till tandläkaren idag vid Odinsplatsen för dom har helt enkelt flyttat min folktandvård tillfälligt för dom renoverar (japp, för mina tandställningspengar igen haha). Var sjukt tidig för jag "råkade" komma med en tidigare buss. Iallafall gick jag och kolla vart det låg och sen tänkte jag att jag kanske hinner till Forex och beställa Kanadensiska dollar till nästa vecka, så jag gick mot centralen. På vägen ditt mötte jag Glenn Hysén hahaha, inte för att jag sa något men ändå hahahaa.

Iallafall så la jag in en beställning på KAD som jag ska hämta ut på nästa vecka. Ohh jag åker nästa vecka :D
Hos Tandläkaren gick allting bra, hade inga hål, liiite tandsten och sen borstade jag lite dåligt på ett ställe, hahaha ohnoo liksom.

Gick förbi STS huvudkontor och lämnade av kopian på mitt visum till den trevliga receptionisten som satt mitt uppe i en diskussion som jag satt och lyssna på hahaha. stackarn!

Sen nu på kvällen har jag kollat på friidrotts VM. hur kunde Isembaeva sluta SIST? hon är typ min idol :(
Jaja, imorgon är det en ny dag och jag har inga planer. Ska iallafall, rensa ut garderoben och sortera dom grejerna, och sen ska jag ta upp all min packning.
Inatt flyttar min kusin hit :D vi kankse åker och hämtar henne om ett tag :) WIhooo, ska bo med henne till nästa fredag iallafall :D

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej man tycker ju inte att de kan skylla på det.. då blir det ju bara pinsamt för dom för då är det ju jag som har rätt, igen :p

Ja alltså jag hamnar gärna på landet :) på nåt vis känns det som att det är då man får uppleva det "riktiga amerikanska livet" så att säga :) Tänk dig en liten stad där alla redan vet vem jag är innan jag ens kommit dit, haha. Måste ju vara mycket lättare att få vänner då :) Hur stor stad ska du till?

2009-08-17 @ 21:29:54
URL: http://sanwas.blogg.se/
Postat av: Elena

Tack så mycket för ditt svar! Det enda som gör att jag inte vill åka som utbytesstudent (förutom priset) är att året man spenderar utomands inte räknas utan man måste gå ett extra år med dem som är ett år yngre. Jag vill ta studenten med min härliga klass som jag går med nu! Hur känner du inför det?



Men om jag inte tar ett utbytesår nu så kommer jag nog göra det under universitetstiden för jag vill verkligen uppleva Canada på ett annat sätt och man utvecklas otroligt mycket!

2009-08-17 @ 23:18:50
URL: http://eleenajonsson.blogg.se/
Postat av: carolina

alltså jag har haft hans mail ett tag och vet att min värdfamilj har haft kontakt med honom sen i mars/april (han och jag fick familjen samtidigt) så han verkar ganska normal ändå haha.

och lite jobbigt att han kommer dit så långt innan mig, har haft lite oro över att de ska gilla honom jättemycket och sen tycka att jag är dum i huvudet :(



men hon den där finska tjejen kanske inte är så bra på engelska eller nåt? hon kan ju vara väldigt nervös. eller så är hon allmänt konstig bara men man kan ju hoppas att hon inte är det (annars kan det bli ett intressant år iofs).

2009-08-18 @ 01:18:54
URL: http://carolinaiusa.wordpress.com/
Postat av: Sandra

Ja jag tror att de söker i hela USA nu, mina ansökningar är ju liksom "släppta" igen, haha.

Naw vad gulligt med små dagisbarn :p Du kommer vara deras idol!

70-80.000 är ju rätt lagom ändå :) Då är det ju fortfarande en riktig stad men ändå inte så hysterisk stor.

Vad är det för fel på den finska tjejen du ska bo med förresten? :P

2009-08-18 @ 13:52:19
URL: http://sanwas.blogg.se/
Postat av: carolina

jo fast jag så tror jag det kan bli trots att man är en tjej och en kille också. kanske inte på riktigt samma sätt som två tjejer men det kan nog ändå bli en viss "konkurrens" om uppmärksamheten eller nåt. jag ska försöka att se till att det inte blir så iaf, jag vill bli kompis med henri (finska killen) och även komma överens bra med värdföräldrarna såklart. :)



HAHA. okej, hon verkar ganska konstig iofs. men troligast är väl att hon är nervös helt enkelt.



jag har faktiskt inte alls haft särskilt mycket kontakt med min värdfamilj trots att jag fick den i mars, har mailat en del och dom ringde en gång men det blir nog bra ändå! det är nog som du skrev även för mig, det gäller bara att slappna av så blir det bra. och det är inte alls lång tid kvar nu, 36 timmar.... dör.

2009-08-18 @ 20:26:30
URL: http://carolinaiusa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0