Om mig

Anatar att jag kankse skulle presentera mig. Det har inte varit så mycket Canada bloggande här egentligen, bara en oändlig nedräkning.
Så, Erika Danielsson heter jag, 17 år gammal, bor i Göteborg och pluggar samhäll(inriktningen i tvåan blir diplomerad gymnasieekonom) på Katrinelundsgymnasiet och har gått klart ettan. Nu har jag tagigt ett studieuppehåll för att vara utbytesstudent i staden Prince George i Canada.
När jag inte pluggar så gillar jag att umgås med familj och vänner, och lyssna på musik och sånt. När det är hockeysäsong så är det frölunda indians jag följer från min kära c-sektion, men även här blir det ett uppehåll.

Om min familj då, ja jag ska bo med Heather, Brittany (21 år) och en finsk tjej som heter Juuli. Jag har haft väldigt mycket kontakt med Heather som är min värdmamma ända sen jag fick reda på min familj. Brittany har jag pratat lite smått med, och Juuli har jag haft kontakt med i kanske en vecka för det blev bestämt att hon skulle bo med oss för ungefär en vecka sedan. Jag tycker jag har fått väldigt bra kontakt med allihopa och det känns väldigt bra. Det bor även två ur söta american cocker spaniels in min värdfamilj, Portia och Maggie.

Staden är hyfsat stor för att vara Canada, och har ca: 80 000 invånare. Den ligger i British Columbia vilket är på västsidan av Canada. I min skola går det drygt 700 elever och dom har ganska många bra kurser att erbjuda, vilka det blir får jag se sen när jag har skrivit in mig, men skolan börjar den 9:e september.

Lite bilder, några har jag lagt upp tidigare :)


Prince George placering i BC

Downtown hahahha

Downtown igen.

En lake nearby.

Japp lite bilder som sagt, nu är det fyra dagar kvar.

Puss!


Kommentarer
Postat av: Irma

Började på Katrinelund, natur, i förrgår och funderar på att åka som utbytesstudent till antingen usa eller kanada nästa läsår :D vet du om katrinelund har något stipendium man kan söka? har du sökt stipendium? kommer följa din blogg under året ;)

2009-08-25 @ 22:53:06
Postat av: Erika

Svar till Irma:

Haha kul att du började där denna veckan :) Jag kommer dit imorgon så håll utkik efter mig ;) haha Katrinelund har inget stipendium vad jag vet och jag har inte sökt något heller. Men det finns en jättebra hemsida för oss som är utbytesstudenter eller som vill bli det, kolla in Ubytesstudent.se där finns massor med information och sen deras forum! Jag hittade en länk till en stipendium-tråd, så du kan läsa om olika stipendium här: http://utbytesstudent.se/forum/index.php?showtopic=36&hl=



Har du några mer frågor är det fritt fram att ställa dom ;)

2009-08-26 @ 12:52:02
URL: http://lifeinpg.blogg.se/
Postat av: Irma

Haha jag ska försöka ;) Var hos kuratorn idag och fick ett papper om stipendium, kanske hittar nåt bra där :) Har förövrigt Bo och Annika som "klasslärare" :P

Jag har varit inne på utbytesstudent.se en hel del och tittat. Vilken organisation åker du med?

2009-08-26 @ 22:25:54
Postat av: Erika

Svar till Irma:

Haha jag var med hela dagen i skolan idag och min lärare nämnde faktiskt att man kunde söka stipendium och då tänkte jag på dig! Men det är absolut värt att söka, för många tycker det är jobbigt att skriva osv, men kolla upp vad du ska skriva om och försök göra det så snabbt som möjligt innan skolan har hunnit dra igång på riktigt. Haha, vet faktiskt inte vilka Bo och Annika är tyvärr, har inte haft några naturlärare ;)

Jag åker med STS :)

2009-08-27 @ 16:46:53
URL: http://lifeinpg.blogg.se/
Postat av: Irma

Haha :P Jag jag ska försöka fixa det ganska snart :) Okej, men nu ska jag tydligen byta klass så aa.. Funderar på Explorius :) Åh, jag vill verkligen åka!

2009-08-27 @ 21:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0