My arrival in Prince George

HALLÅÅÅÅ, äntligen är man hemma i Prince George!

Måste ju berätta hur dagen varit, efter jag hade torkat håret så gick jag ner i lobbyn i lagom tid tills det att shutteln skulle gå från hotellet. Haha jag har då skidor med mig, och puttar på två väskor, gud va jobbigt det var förresten. Iallafall så tar jag hissen själv ner till lobbyn, precis innan dörrarna till hissen stängs, så kommer en gubbe och gör så att dörrarna öppnas igen, och då säger han: What ski team are you here with? hahahahahahah jag trodde jag skulle dö, fick förklara att var en utbytesstudent och massa sånt haha. Men sen så drog vi till flygplatsen, och där skulle vi typ få våra boarding kort genom en apparat, Barbara var där coh hjälpte oss, men bara för att jag hade tre väskor, så var jag tvungen att betala $96, men aldrig i livet tänkte jag då, så jag packade över vätskorna till skidväskan och tog skidpjäxväskan med mig som handbage. Det bästa var att jag inte hann ta upp plånboken, annars hade jag ju betalat för den tredje väskan.

Tillslut kom jag igenom och sen skulle vi igenom säkerhetskontrollen, där såklart skulle dom gå igenom BÅDA mina handbagage, och i skidväskan låg ju nageltången, men som tur var så är den ju inte vass, så jag fick med den i bagaget ändå. I ryggsäcken vet jag inte vad det var men ah, fick bara problem när jag skulle lägga ner allt igen.

På flygplatsen så började ett par prata med oss som bodde i Ontario, och på planet satt jag brevid Rotarys president här i Prince George typ, vi snackade ganska mycket.
När vi kom till flygplatsen stod Heather precis där man kom in och gud jag blev så himmla glad att se henne haha, så himla kul att äntligen träffa henne :D såklart blev engelskan 100 gånger sämre kändes det som, men det har ändå gått hyfsat bra. Man är fortfarande lite rädd för att ta initiativ och sånt. Men antar att det kommer efter ett tag.

Vi åt middag förut och dte var riktigt gott, blev jättemätt iallafall. Drack typ en halv liter mjölk för glaset var sjukt stort hahaha, mjölken är dessutom i 4liters förpackningar haha. Senare ikväll blir det big brother klockan åtta i en timma och sen blir det till att krasha i sängen, okej, jag vet inte hur man stavar krasha haha. Crash. Kanske borde ge mina grejer till Heather och dom, hahaha har inte gjort det ännu, man vet ju aldrig vad dom tycker om sakerna som man har köpt! Har ju köpt överdrivet mycket också.

Aja, ska försöka skriva imorgon igen, om jag inte sover hela dagen.

Hundarna är värsta söta förresten, haha, fast ganska tillbaka dragna, och lite lättskrämda, men dom börjar dra sig mer och mer till en, och man får inte vara för hastig när man rör på sig om man säger så.

Hej då så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0